Vant fylkesmesterskapet i tømrerfaget

Vi på Trysil videregående skole er stolte over å kunne si at vi har Innlandets beste tømrerelev hos oss!

Peder André Røsten deltok i går på fylkesmesterskapet i tømrerfaget på Skarnes videregående skole. I konkurranse med andre tømrerelever fra Innlandet, bygde Peder André det som til slutt ble bedømt som dagens beste hjørne av bindingsverk.

Peder André skal derfor representere Innlandet fylke når NM i tømrerfaget går av stabelen i Stokke i Vestfold og Telemark i april.

Vi gratulerer Peder André, og ønsker lykke til i forberedelser til NM. I dag feirer vi med kake!

Det er WorldSkills Norway som står bak fylkes- og Norgesmesterskapene. WorldSkills Norway er en ideell organisasjon som arbeider for å høyne statusen, interessen og kvaliteten på norsk yrkesutdanning.

Peder Andrè med diplom - Klikk for stort bildePeder Andrè Røsten Einar Hyllvang