Skolebevis

Skolen benytter "It's Me ID" som digitalt skolebevis.

Hver høst blir det tatt bilder av nye elever. Dette bildet brukes på det digitale skolebeviset.

Skolebeviset er ikke godkjent som legitimasjon i bank eller post, men det er en digital løsning hvor du har "kortet" ditt i en app på smarttelefonen din. Det er godkjent som bevis på buss/tog og andre steder hvor en kan få elev-/studentrabatter.

Logo for it's me id - Klikk for stort bildeLogo for it's me id It's Me ID

Kom i gang med digitalt skolebevis for elever

1. Bli tatt bilde av

• Elever som fysisk er på skolen: Skolen gjør avtale med nye elever i starten av skoleåret og tar bilde som benyttes på det digitale skolebeviset.
  • Elever på nettundervisning som sjelden er på skolen:  Nettelever sender inn bilde av seg selv på e-post til support.try@innlandetfylke.no. Bildet skal ha utsnitt som et passfoto, helst med lys bakgrunn.

2. Last ned

Gå til App Store eller Google Play og last ned appen "It's Me ID".

3. Avvent til du får beskjed om at studentbeviset er aktivert

Skolen må aktivere studentbeviset før eleven kan hente det i "It's Me ID".

4. Logg inn

Åpne "It's Me ID" mobilappen og klikk hent ID-kort. Logg inn med din Feide-ID (ditt brukernavn og passord på skolen).

5. Løsningen er klar til bruk!

Hvis du har noen spørsmål kan du henvende deg til IT-avdelingen.